X brengt brand council terug om adverteerders gerust te stellen

X-eigenaar Elon Musk trok de stekker uit het council, maar de nieuwe ceo geeft merken weer een stem.

X is de nieuwe naam van Twitter
Afbeelding: Shutterstock

X, het platform dat voorheen bekendstond als Twitter, brengt zijn brand council terug. In deze raad kunnen grote merken hun mening geven over de gang van zaken bij X. Toen miljardair Elon Musk Twitter in oktober 2022 kocht, schafte hij het brand council af. De nieuwe, door hem aangestelde ceo Linda Yaccarino, kiest er dus voor om het platform weer in gebruik te nemen. 

Brand safety-zorgen

In het brand council, ook bekend als X' client council, zijn marketeers van wereldberoemde merken vertegenwoordigd. Yaccarino geeft in gesprek met CNBC aan dat onder meer Coca-Cola, Visa en State Farm meedoen aan het - vernieuwde - platform. Het is nog niet duidelijk welke andere merken er in het council vertegenwoordig zijn.

Het client council terugbrengen maakt onderdeel uit van Yaccarino's strategie als nieuwe ceo om adverteerders terug te winnen. In de weken en maanden na Musks overname, zag Twitter veel grote adverteerders stoppen vanwege zorgen om brand safety en de toekomstplannen van het socialmediaplatform. Die zorgen zijn bijna een jaar later nog altijd aan de orde. Volgens Musk liggen de advertentie-inkomsten van X nog altijd zo'n vijftig procent lager dan voordat hij de dienst overnam. 

Aan Yaccarino, voorheen advertentietopvrouw van NBCUniversal, de taak om het vertrouwen van adverteerders terug te winnen. Eerder deze week maakte X al bekend nieuwe brand safety-opties voor adverteerders te introduceren. Eind juli werd organisaties al duidelijk gemaakt dat zij hun verificatievinkje zullen verliezen als zij te weinig adverteren op X.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie