Is het een slimme manier om snel veel nieuwe leden te krijgen? Of past dit oprecht bijn de drijfveren van WNL? Vandaag lanceert WNL de speciale website WijNederland.tv, waarmee de omroep via crowdfunding 600.000 euro wil werven voor projecten die Nederland beter maken. De omroep wil in de toekomst een permanent platform bieden voor organisaties die werken aan een beter Nederland.
De omroep voert de campagne met zes grote organisaties het Oranje Fonds, KNGF Geleidehonden, Make-a-Wish Nederland, het Wereld Natuur Fonds, Cruijf Foundation-Schoolplein14 en de stichting Meer Dan Voetbal.
Statement
Volgens WNL sluit de campagne Wij Nederland nauw aan bij de drijfveren van de jonge omroep. ‘WNL is er om een ander geluid te laten horen’, aldus hoofdredacteur Bert Huisjes. Ook wil WNL een statement maken over het verplichte lidmaatschapgeld in ons land. Volgens de omroep wordt voor de programma’s bij de Publieke Omroep al door alle Nederlanders betaald, het ledengeld is dubbelop.
Nuttig besteden
Via de website WijNederland.tv is het voortaan mogelijk om het verplichte lidmaatschapsgeld nuttig te besteden, aan doelen die Nederland verbeteren. Ook zal Wij Nederland aandacht geven aan bewuste voeding in sportkantines, het opfrissen van schoolpleinen en de bescherming van de natuur.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!