Update: WeTransfer heeft het Premium-pakket officieel aangekondigd via een blogpost. Hieronder vervolgt het originele artikel.
De Nederlandse bestandenverstuurdienst WeTransfer komt binnenkort met een duurder en uitgebreider Premium-pakket. Dat is te zien op de WeTransfer-website. De komst van het Premium-pakket werd gisteren al genoemd door het Financieel Dagblad. De zakenkrant schreef erover op basis van inzage in een document van ABN Amro.
WeTransfer maakte op 12 januari bekend binnenkort naar de Amsterdamse beurs te gaan. Het techbedrijf deelt daarom - in geheimhouding - zijn nabije toekomstplannen met banken die de beursgang begeleiden. Analisten schatten de waarde van WeTransfer op 1,1 tot 1,9 miljard euro. WeTransfer gaat voor 160 miljoen euro aan nieuwe aandelen uitgeven.
Completer premium-pakket
Het nieuwe Premium-abonnement kost 23 euro per maand per persoon, doorgerekend 276 euro per jaar. WeTransfer maakt het aantrekkelijker om een jaarabonnement af te sluiten door dit voor 228 euro per persoon per jaar aan te bieden.
Het Premium-pakket kent geen limiet op de bestandsgrootte, biedt onbeperkte opslagruimte en onbeperkte portals en reviews. Het pakket is hiermee uitgebreider dan het bestaande Pro-pakket (12 euro per maand per persoon). Met het Pro-pakket kan de gebruiker bestanden van maximaal tweehonderd GB versturen en ontvangen, is er per gebruiker één 1 TB opslagruimte en één portal met onbeperkte reviews. WeTransfer verkoopt het Pro-pakket vooral aan creatieve bedrijven en hoopt dat zij de stap maken naar het duurdere Premium-pakket.
Het Premium-abonnement gaat ook andere extra's bieden, bevestigt een support-pagina de berichtgeving van het FD. WeTransfer wil Premium-klanten een totaalpakket van diensten voorschotelen, inclusief het embedden van kanalen om facturen te versturen en virtueel te vergaderen, videobellen en werken.
Groter marketingbudget
WeTransfer geeft sinds 2021 fors meer geld uit aan marketingactiviteiten, bedoeld om de bedrijfsgroei aan te jagen. De totale verkoopkosten stegen in 2021 van achttien naar bijna vijftig miljoen euro, schrijft het FD op basis van het ABN Amro-rapport. Mede door de hogere marketingkosten draaide WeTransfer vorig jaar verlies. De inkomsten uit advertenties (voor gratis gebruikers) en uit abonnementen (betalende gebruikers) stegen wel met tientallen procenten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!