Westland Kaas neemt het merk ‘Kees’ over uit de boedel van Keesmakers, het Leidse bedrijf dat afgelopen december failliet werd verklaard. De ondernemers achter Keesmakers, Marc van Wanroij en Gijs Jansen, spraken toen al de hoop uit dat een ander bedrijf het merk zou overnemen om de kaasalternatieven onder het merk Kees op de markt te houden.
Kees is deels plantaardig. Het wordt gemaakt van rauwe melk, maar de zuivelvetten in het product zijn vervangen door plantaardige oliën die volgens de makers rijk zijn aan onverzadigde vetzuren. De doelgroep van Kees wordt dan ook gevormd door consumenten die vanwege hun gezondheid moeten letten op de inname van verzadigde vetten.
Cowboys
Westland zegt dat het toevoegen van het merk aan het portfolio ‘goed past bij de ondernemersgeest, creativiteit en eigenzinnige manier van zakendoen die Westland als familiebedrijf kenmerkt.’ In die geest past volgens Westland ook de samenwerking met Those Vegan Cowboys. ‘Daarin worden vegan alternatieven voor kaas ontwikkeld.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!