We hoeven niemand uit te leggen dat talloze bedrijven stil liggen dankzij de pandemie. Wat al die tijd wel door is blijven draaien, is de webcare van een hoop Nederlandse bedrijven op social media. Die hebben het nog altijd druk. Misschien extra druk door vragen met betrekking tot de huidige "gekke tijden", maar ook de gebruikelijke stroom van situaties waarop gereageerd moet worden gaat door. Bij dezen, een greep uit wat onvermijdelijke webcare.
Veel bedrijven krijgen kritiek op hun mondkapjesbeleid, maar daar weten ze goed mee om te gaan.
Ook TUI gebruikt de coronaregels juist in een positieve boodschap.
Bij Ziggo ging er het een en ander mis toen een medewerker van de klantenservice vergat op te hangen.
En toen grepen ze bij T-Mobile meteen hun kans.
Bij de Haagse Hogeschool speelden er hele andere dingen, maar ook zij deinsen niet terug voor een gevatte reactie.
En bij de politie kunnen ze er ook wel wat van.
Pathé kreeg aardig wat kritiek toen zij Zwarte Piet in de ban stopten.
Maar tegen deze reactie had niemand wat in te brengen.
Ook NS is erg duidelijk als het om mondkapjes gaat.
Bij Feyenoord maken ze er ook maar wat van, zelfs zonder publiek.
En tot slot hopen we natuurlijk dat deze reportage van de Efteling er gaat komen.
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Jasper Altena.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!