USG People zet in op regierol, betekenisvol werk en digitalisering

De op een na grootste uitzendorganisatie van Nederland past zijn organisatiestructuur aan.

USG People
https://recruitglobalstaffing.com/

USG People wijzigt van koers en voert een ingrijpende wijziging van de organisatie door. Daarmee denkt USG beter in te kunnen spelen op de snelle veranderingen op de arbeidsmarkt. Het bedrijf: ‘Met één gezamenlijke directie en een duidelijkere focus op sectoren, zodat de organisatie nog beter de rol van “regisseur van werk” kan vervullen. Daarnaast wordt er meer geïnvesteerd in digitalisering.’

Unique en Start People blijven bestaan als zelfstandige merken met USG People als overkoepelend merk. USG People spreekt de ambitie uit om gezamenlijk ieder jaar 100 duizend mensen ‘betekenisvol werk’ te bieden.

Raymond Puts, ceo van USG People, zegt in een toelichting: ‘Er zijn in Nederland ruim een kwart miljoen openstaande vacatures en tegelijkertijd toch grote groepen mensen die niet aan het werk komen. Door alle veranderingen op de arbeidsmarkt, zoals schaarste, technologisering, transparantie en flexibilisering, dreigt de arbeidsmarkt op slot te raken.

Als tweede speler binnen de uitzendwereld in Nederland, heeft USG People de verantwoordelijkheid om dit aan te pakken en de arbeidsmarkt te helpen gezond te houden. Om deze uitdaging beter aan te gaan, hebben we onze organisatiestructuur aangepast en gaan we voortaan gezamenlijk vanuit USG People opereren om de mismatch tussen vraag en aanbod te verkleinen.’

Puts zegt dat mensen nog meer centraal komen te staan in de gewijzigde koers. ‘Als één organisatie hebben we meer ruimte om mensen persoonlijk te begeleiden en advies te geven over mogelijke omscholing om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen. Ons nieuwe USG People College gaat hier een rol in spelen.’

Duidelijker positioneren

USG People kent negen separate uitzendmerken. Dat zijn Start People, Unique, USG Professionals, USG Engineering, Technicum, ASA, Secretary Plus, Easy Way en Receptel. Volgens Puts gaan alle merken duidelijker gepositioneerd worden. ‘Zo weten kandidaten en bedrijven in hun zoektocht naar een nieuwe baan of nieuw talent beter wat ze van de merken kunnen verwachten.’ USG People wordt het paraplumerk.

Tegelijkertijd zegt USG People nadrukkelijker te zullen kiezen voor de markten waar het sterk in is. ‘Hierdoor zijn we in staat snel te reageren op veranderingen in de markt en zijn alle formules in staat te profiteren van de gecombineerde expertise en kunnen we nog meer binden, boeien en opleiden, huidige en toekomstige klanten nog gerichter van dienst zijn en de digitale mogelijkheden voor nog meer mensen beschikbaar maken.’

Geen cmo in de directie

Ondanks de positioneringsslag die USG People zegt te willen maken, schuift ‘marketing’ niet aan in de nieuw aangestelde board. Een commercieel directeur maakt wél onderdeel uit van de directie. De nieuwe directie bestaat uit:

  • Raymond Puts – ceo
  • Johan Bogaard – Chief Financial Officer (cfo)
  • Leonie Belonje - Chief Human Resources Officer (chro)
  • Marion van Happen - Chief Operating Officer (coo)
  • Adriaan Belonje – Chief Commercial Officer (cco)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie