Unilever neemt Graze over, een Brits merk voor gezonde tussendoortjes, waaronder repen en doosjes met verschillende natuurlijke snacks zoals noten, zaden en energiemixen. Het in 2008 opgerichte merk is in het VK breed verkrijgbaar, zowel in de retail, als online.
De markt voor gezonde tussendoortjes groeit hard, de reden waarom Unilever deze positie (ook in out of home) verworven heeft. Het concern stelt dat Graze het leidende merk in de categorie is. Het onderscheidt zich niet alleen met natuurlijke producten, maar ook met blitse verpakkingen. Unilever: ‘We komen hiermee op een briljante manier tegemoet aan de behoeften van millennials.’ Of Graze ook in de Nederlandse schappen komt te liggen, heeft Unilever nog niet bekend gemaakt.
Koekfabrikant Peijnenburg stapte eerder al in de ‘wholefood-rage’, (producten waarvan de ingrediënten zelf helemaal natuurlijk zijn). Drie jaar geleden ging het een strategische samenwerking aan met de fabrikant van Nak’d, Trek, Bear en Urban Fruit.
IJs zonder melk, eieren en andere producten van dierlijke afkomst
Over het invullen van de behoeften van millennials gesproken, Unilever maakte deze week verder bekend dat de grote ijsmerken binnenkort ook veganistisch verkrijgbaar zijn. Vanaf maart is bijvoorbeeld de vegan Magnum verkrijgbaar, waarin onder meer eiwit uit erwten wordt gebruikt, als alternatief voor melkeiwitten. (In de UK is vegan Magnum al te verkrijgen.) Ook van de merken Ola en Ben & Jerry’s komen vegan varianten in het vriesvak te liggen.
Amandelpasta
Volledig nieuw is de beweging niet. Unilever heeft al een veganistische aanbod in consumptie-ijs. Zo is er de glutenvrije Cornetto gemaakt met sojamelk. Ben & Jerry’s heeft zuivelvrij ijs in drie smaken. Dat is gemaakt van amandelpasta in plaats van melk. In maart volgt een vierde smaak: de Coconutterly Caramel'd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!