Unilever neemt Dermalogica Skincare over, volgens het FMCG-concern ‘’s werelds nummer één professionele huidverzorgingsmerk’. Het merk is opgericht in 1983 (Los Angeles) door Jane en Raymond Wurwand en is gelieerd aan trainingen die worden gegeven aan gediplomeerde schoonheidsspecialisten.
Het merk wordt op dit moment verkocht in meer dan 80 landen en kent een serie producten voor/via specialisten, zowel als producten om thuis te gebruiken. De verkoop vindt plaats op locaties waar schoonheidsspecialisten advies geven over diverse huidproblemen.
Unilever-topman Paul Polman zegt in een toelichting op de acquisitie dat Dermalogica een uitstekende reputatie heeft onder schoonheidsspecialisten en consumenten.
Met de aankoop van Dermatologica schuift het portfolio ‘persoonlijke verzorging’ van Unilever weer een klein beetje op richting ‘high end’. De nadruk ligt met merken als Andrélon, Vaseline, Neutral, Dove en Zwitsal nog altijd op de massa, maar eerder dit jaar maakte Unilever ook al de aankoop bekend van het Britse merk REN Skincare, een premium huidverzorgingsmerk dat gebaseerd is op natuurlijke grondstoffen.
Anders dan veel Unilever-merken, zegt Dermatologica niet te verleiden door mooie verpakkingen. ‘We besteden onze tijd liever aan het uitdenken van nieuwe, effectieve formules die leiden tot huidverbetering. Dermalogica streeft altijd naar een gezonde en mooie huid voor iedereen.’
Dermatologia heeft een zogenaamde ‘Concept Space’ in Maastricht (en één in Antwerpen) waar klanten kunnen ‘ervaren wat Dermalogica’s behandelingen en producten kunnen betekenen voor jouw huid!’ Consumenten kunnen er een ‘Face Mapping huidanalyse’ krijgen, producten uittesten en advies inwinnen. Producten van Dermalogica zijn ook online verkrijgbaar.
Dermalogica had in 2014 een omzet van 240 miljoen dollar. Financiële details over de overname worden niet bekend gemaakt.
Beeld boven dit artikel: 123rf