Het leven in de reclamewereld. Sex, drugs & rock-en-roll. Tenminste, in de wereld van
TV en film.
In het echte leven valt het allemaal wel mee. Sinds kort kan ik dat van nog dichterbij beamen en ik ben (nog) geen witte sporen op de WC tegen gekomen. Echter, het leven van de reclameman blijft een inspiratiebron voor programmamakers. Vanaf deze week gaat in Amerika de serie Trust Me van start. En dit keer geen MadMen-achtig bureau maar een bureau dat wel heel erg aan de huidige werkelijkheid doet denken.
Trust Me is een combinatie van fictie en werkelijkheid. Dus de concurrenten en klanten van het Trust Me-bureau bestaan ook echt. Sterker nog: Unilever is erg nadrukkelijk aanwezig in de serie en er duiken zelfs echte product managers op. Is dit de 'nieuwe' stijl van product/company placement? Ach, echt nieuw is het ook weer niet, de vermenging van adverteerders in filmscripts en TV. Als je echt ver terug gaat in de tijd, dan was P&G al bijna 80 (!) jaar geleden hiermee bezig. Iedereen (hier) weet immers waar de term 'soap ' vandaan komt.
Maar deze mix van fictie en werkelijkheid is wel verrassend en de moeite waard om in de gaten te houden. Meer over de serie en de rol van Unilever en andere adverteerders onder andere in dit New York Times-artikel. De trailer van Trust Me hier.
Het zal wel weer een hele tijd duren voordat Trust Me in Nederland opduikt maar liefhebbers weten de uitzendingen de volgende ochtend wel online te vinden. Ben benieuwd!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!