De actie is vastgelegd in een video gemaakt door de bekende youtuber Giel de Winter (StukTV) en presentator van Veronica Jayjay Boske. 'De video vormt de aftrap van de besparingscampagne, vooral in het witgoed segment.', aldus formule marketeer Media Markt Tessa Bruggink.
De content wordt met name gedistribueerd via de socialemediakanalen van Media Markt, ondersteund met enkele portals die content plaatsen. Kijkers kunnen een vraag in de comments beantwoorden, waarmee ze kans maken op energiezuinige apparaten. In vervolgvideo's gaan Giel en Jayjay de apparaten bij de mensen thuis plaatsen. De fans van Media Markt worden hierdoor op een interactieve wijze betrokken bij de campagne.
Geert Doek, Managing Director Towel Media: 'Voor Media Markt is het project een eerste stap in de richting om meer eigen videocontent te maken. Met de inzet van bekende influencers én door het sociale bereik te betrekken, hopen wij een aansprekende en efficiënte campagne neer te zetten.'
Giel & JayJay maken Electra de meest energiezuinige plaats van...WIN!Mannen met een missie: Giel & JayJay zijn op pad om Electra de meest energiezuinige plaats van Nederland te maken! Toegegeven… er was een momentje waarbij we een traantje moesten wegpinken.Check de video voor de prijsvraag en maak kans op een gloednieuwe energiezuinige wasmachine!
Posted by Media Markt NL on vrijdag 24 april 2015
Giel & JayJay verrassen de winnaar van vorige week en hebben alweer een nieuwe prijs klaarstaan! Doe mee en wie weet komen ze volgende week bij jou langs met een Siemens vaatwasser mét Zeolith technologie!Meer info: www.mediamarkt.nl/energiezuinig
Posted by Media Markt NL on vrijdag 1 mei 2015
Credits:
Merk: Media Markt
Verantwoordelijke merk: Tessa Bruggink, Marie-Louisa 't Hoen
Creatie: Towel Media
Uitvoerend producent: Geert Doek
Creative director: Jan-Paul van der Velden
Regie: Tarik Traidia
Productie: Emilie Kasteleijn
Camera: Michel Mölder, Cas de Kock
Geluid: Martijn de Rond
Post productie: Towel Media