De feestdagen zijn achter de rug en veel mensen zijn hun jaar begonnen met een bult aan goede voornemens. Eén van de populairste goede voornemens is om wat gezonder te gaan leven. Minder snoepen, meer sporten. Toch blijkt het in de praktijk soms lastiger dan gedacht. Al die reclames en beelden van ongezond voedsel maken het niet makkelijker om een gezonde levensstijl aan te houden. Maar dan is daar ineens Tony’s Chocolonely. Deze week plaatsten ze een bericht op LinkedIn waarin ze consumenten duidelijk maakten dat zij onderdeel zijn van het suikerprobleem in de wereld.
Dit is het artikel dat Tony’s Chocolonely op LinkedIn plaatste. Ze geven duidelijk aan dat zij voor een suikertaks in Nederland zijn. Dat houdt in dat er een belasting zou komen op ongezonde voeding.
De toegevoegde afbeelding geeft een duidelijke en dappere boodschap.
Voor sommige merken is dit bericht een mooie gelegenheid om in te haken met hun eigen producten.
Ook in Nederland bleef het bericht van Tony’s niet onopgemerkt. De boodschap wordt gewaardeerd door mensen die er zelf ook een bericht aan wijden.
In de reacties geven mensen tips voor een goede aanvulling van Tony’s bericht.
Mooie boodschap of slimme marketingtruc?
Martijn is ook erg blij met het bericht van Tony’s. Hij maakt zichzelf namelijk al hard voor het suikerprobleem in de wereld. Dit is een mooie ontwikkeling.
Tot slot: de bemoedigende woorden van de chief chocolate officer bij Tony’s Chocolonely onder Martijn’s post. Nu doorpakken.
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Talitha Isik.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!