Starcom testte de 24-uurseconomie

Veertien Starcommers deden met 24uur@Starcom de test: hoe ben je als mediabureau echt ‘always on’?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Binnen Starcom Nederland is er een cultuurprogramma gericht op het breken met gewoontes ter stimulatie van het (creatief) denken. Op de Dag van de Arbeid – gisteren - heeft een deel van het Starcom-team vrijwillig het effect van 24 uur op kantoor zijn en werken getest.

Wat gebeurt er met je energieniveau, productiviteit en creativiteit na middernacht, werken 18 minuten powernaps echt, krijg je echt veel meer werk af als je 24 uur werkt?

Naast de dagelijkse business (klanten service bieden die ze gewend zijn, zelfs om drie uur ‘s nachts) was er door de vele extra uren ook tijd voor de ‘Ik zou het heel graag doen, maar ik kan er echt de tijd even niet voor vinden’ projecten.

Verder waren verschillende activiteiten: een BrandLab sessie met Google (20.00AM), een privéconcert van Spotify om middernacht met een Desperado’s om de energie te boosten, een new business brainstorm (03.00AM), conference calls met collega’s in andere werelddelen, team building nachtwandelingen, een wake-up call door Red Bull Angels en een ontbijtsessie door Marktplaats.

Volgens general manager Cornelie Weller bleek de marathon een sterke teambuilder te zijn. ‘Slapeloosheid verbindt en geeft prachtige inzichten over het effect van 24 uur werken zonder slaap.’

Wat gebeurt er met de energie, productiviteit en creativiteit van het team gedurende de 24 uur:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie