In een nieuwe campagne wil supermarktmerk Spar afkomen van het imago van buurt- of campingwinkel. Dat beeld klopt volgens Spar allang niet meer. 'Onze winkels hebben de afgelopen jaren een transformatie ondergaan. Met vijf formats - buurt, city, university, enjoy en express - zijn de moderne Spar-winkels op steeds meer plekken te vinden.' Spar zit dan ook eerder AH to go en andere 'on the go-concepten' dwars, dan de reguliere supermarkten. De campagne, die gevoerd wordt onder de hashtag '#verder', moet de groei van Spar onderstrepen.
De reclamecampagne wordt uitgerold op televisie (zie drie van de commercials in dit bericht, nog drie commercials ziet u hier), en verder via social media, digital, winkelmaterialen, folders, magazines en de vrachtwagens van Spar. De boodschap: 'Spar is dé winkel voor dagelijks gemak, waar de consument op elk moment van de dag vindt wat hij nodig heeft.'
V
Spar zegt zich met de campagne te richten op een nieuwe doelgroep; generatie V (van 'verder'). Spar: 'In 2019 behoren veel mensen, ongeacht leeftijd bij een nieuwe generatie: Generatie V. Generatie V wil niet stilstaan maar #verder. Daarom zijn de winkels slim ingedeeld zodat je op ieder moment van de dag het juiste aanbod vindt. Of het nu gaat om ingrediënten voor makkelijk te bereiden maaltijden of producten om direct van te kunnen genieten.'
Snel snel
Commercieel directeur bij Spar, Susanne Kroon, legt het verschil met een 'gewone supermarkt' nog een keer uit: 'Bij een supermarkt doe je je dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Maar bij Spar vind je op élk moment precies wat je nú nodig hebt. Of het nu om een spontane barbecue gaat, een snelle lunch of nog even snel lekkere borrelhapjes scoren voor een spannende wedstrijd; in de campagne is volop aandacht voor deze momenten.'
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
2) Krachtig dat Spar zich wilt onderscheiden van de ‘grote’ en van ‘supermarkten’. Nodig ook! Maar of ‘momentenmarkt’ een toekomstbestendige strategie is...
3) Generatie V is gecontracteerd, en niet alleen door Susanne en haar creatieve team... De cijfers liegen er niet om (https://www.volkskrant.nl/de-gids/hoe-opgebrand-is-nederland~b968b1bd/). Tragisch dat we in Nederland moeten rennen en vliegen... geen ontbijt met aandacht thuis aan tafel, maar gauw onderweg, gauw in de auto... kortom, ze hadden het ook generatie H (haast) of generatie B (burn out) kunnen noemen. Iedereen vecht er tegen in ons ‘China of Europe’. Niemand wil ‘gauw nog even’ of ‘shit de chips vergeten’!! KAK! Wat zou het fijn zijn als alles op rolletjes zou lopen; meewerken i.p.v. tegenwerken. Over consumentenbehoefte gesproken!
4) Dus... als Spar dé supermarkt - sorry - dé “momenten winkel” van de toekomst wil worden, Suzanne, think 2 steps ahead; verse groenten en fruit onder een gordijn van nevel, rustige muziek op lokatie (rijdende winkel! waar is de SRV wagen??), verse - net voor jou gemaakte - panklare gerechten (een standaard weekmenu, want dat geeft rust en houvast), bezorgservice en op- afhaal overal! Geen ‘momenten’, maar Spar is er gewoon! Spar is er voor jou. Met een eazy-to-use appje staat je gevulde en herbruikbare Spar tas/mand zo thuis, op kantoor, in een kluisje op jouw (tank)station, een traktatiedoos op school (want Spar weet dat er een verjaardag aan zit te komen), noem maar op... Over dagelijks gemak gesproken. Nog een stapje te gaan dus, Spar.
Nou, Suzanne, als je een verder wilt Spar(ren), let me know (of de redactie van Adformatie in de geval), leuk om samen eens rustig te brainen onder het genot van een goeie kop thee;)