Slimmedeurbelmaker Ring kiest voor positievere marketingstrategie

De nadruk ligt niet langer op inbrekers opmerken en wegjagen, maar op het vastleggen van waardevolle momenten en dierbaren veilig houden.

Ring-ceo Liz Hamren
Afbeelding: Ring

Het Amerikaanse Ring, misschien wel de bekendste maker van slimme deurbellen en beveiligingscamera's, wijzigt zijn marketingstrategie. Waar het merk jarenlang koos voor slogans en video's die moesten benadrukken dat Ring-producten inbrekers afschrikken, gaat de focus sinds deze zomer uit naar een positievere toon. Ja, Ring maakt nog steeds duidelijk dat zijn domotica bedoeld is om dierbaren veilig te houden. Maar in commercials en slogans draait het nu ook om waardevolle momenten vastleggen en verbonden blijven met dierbaren. 

Klant centraler in marketing

De koerswijziging volgt nadat Ring een paar jaar geleden meermaals negatief in het nieuws kwam door privacyzorgen en problemen met de digitale beveiliging van zijn apparatuur. Die problemen werden aangepakt, waarna het bedrijf vorig jaar ook een nieuwe ceo aanstelde. Liz Hamren werkte eerder bij andere techbedrijven en staat inmiddels een jaar aan het roer van Ring, dat in 2018 voor ongeveer een miljard dollar is overgenomen door e-commercereus Amazon. In gesprek met Business Insider Nederland, een zustertitel van Adformatie, vertelt Hamren over de nieuwe marketingkoers van Ring. 'We focussen ons met de marketing nu echt op hoe klanten onze camera’s en deurbellen gebruiken.'

Lees het hele artikel bij Business Insider Nederland

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie