Slechtst geplaatste advertentie van 2010

De ‘slechtst geplaatste advertentie’ van 2010 zou wel eens van Nikon kunnen zijn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Roy Schellekens van denkt dat het de ‘slechtst geplaatste advertentie ooit’ is. ‘

Nikon mag in ieder geval niet klagen over relevantie’, zegt hij erbij. ‘Contextual targeting? Hier weer een hele mooie’, meldt mediadirector Durk van Hijum van Kobalt.

‘Deze is behoorlijk hard, maar tegelijk echt een leerpunt voor bedrijven’, stelt brandmanager Matthijs van Waveren van Luxottica (Persol, Ray-Ban). ‘Mogelijk is de advertentie er automatisch bijgeplaatst op basis van woorden uit het bericht. Hoe dan ook geen lekkere reclame.’

Alle drie doelen ze op de Nikon-advertentie op die afgelopen dinsdag ongelukkig geplaatst is onder een bericht over kinderpornoverdachte Pieter P. in Zuidwolde.

Nikon kwam meteen met en ook Nu.nl .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie