Het Nederlandse duurzame zeepmerk Seepje heeft de receptuur van zijn natuurlijke allesreiniger gedeeld met zijn concurrenten via een paginagrote advertentie in de Volkskrant. Het wil daarmee de transitie naar duurzamere was- en poetsmiddelen versnellen.
Met het vrijgeven van de formulering van de natuurlijke allesreiniger, die de Consumentenbond als beste ecologische optie bestempelt, legt Seepje de bal neer bij concurrenten als Unilever, Proctor & Gamble, Henkel en Reckitt Benckiser.
Fabrikanten nodig
‘Om de klimaatcrisis te beperken zullen we samen snel over moeten op duurzamere producten’, zegt Jasper Gabriëlse, medeoprichter van Seepje. ‘We hebben zowel consumenten als grote fabrikanten nodig in deze transitie.’
Nu die het recept van de honderd procent natuurlijke allesreiniger hebben, kan niemand volgens Seepje meer stellen dat het nog niet mogelijk is om een duurzaam én effectief reinigingsproduct op de markt te brengen.
Vanaf maandag vervolgt Seepje haar activiteiten. Via berichtgevingen op social media en hun website geeft de duurzame producent informatie over de verschillen tussen synthetische en natuurlijke was- en poetsmiddelen, en de impact die dagelijks gebruik ervan heeft op het milieu.
De medewerkers van Seepje nemen daarvoor zaterdag ook deel aan de lokale Klimaatmars in Den Haag.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!