Dat meldt Villamedia.
Groot Koerkamp is momenteel hoofdredacteur van de vakbladen Textilia, Schoenvisie en Bengels van uitgever MYbusinessmedia. Daarnaast schrijft ze ook artikelen voor Adformatie en Linda..
Eerder werkte ze onder andere als verslaggever bij Nieuwe Revu en de glossy JAN Magazine.
Sabine Geurten is nu hoofdredacteur van Glamour (G+J Uitgevers). Het is niet bekend wat zij gaat doen.
Glamour-generatie
De titel Glamour kreeg eerder dit jaar een opfrisbeurt. Ceo Eric Blok zei in een interview met Adformatie dat het minder gaat met Glamour dan voorheen, maar het is volgens hem nog altijd het meest verkochte modeblad. ‘Je ziet dat alle jongevrouwenbladen het moeilijk hebben qua oplage. Deze groep is sterk social engaged. Dat zien we bij Glamour ook. De digitale cijfers zijn fantastisch. We zien dat de unieke bezoekers, pageviews én de online omzet het afgelopen halfjaar zijn verdubbeld.’
Blok ziet dat de ‘Glamour-generatie’ is geswitcht van shoppen naar bewust leven, het geld anders uitgeven en meer sociaal contact hebben met elkaar. ‘Ook daar kunnen we op inspelen, al is het wel een uitdaging.’
De ontwikkeling van de betaalde oplage van Glamour van de afgelopen acht gerapporteerde kwartalen ziet u hieronder:
Periode Betaalde oplage
Q2 2012: 110.882
Q3 2012: 128.691
Q4 2012: 106.420
Q1 2013: 92.969
Q2 2013: 97.464
Q3 2013: 113.925
Q4 2013: 94.828
Q1 2014: 87.645
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!