Samsung opent zijn derde 'experience store' in Nederland. Deze winkel, gevestigd in de Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam, is de grootste Samsung-winkel in de Benelux. Het techbedrijf toont er uiteenlopende producten en laat bezoekers ervaren hoe hardware en software samenwerken. Cheil Benelux ontwikkelde de winkel voor Samsung.
Grootste uitdaging
Wie door het winkelcentrum loopt, kan niet om de Samsung-winkel heen. Boven de ingang hangt namelijk een gigantisch led-scherm van bijna dertig vierkante meter, uiteraard uit de fabrieken van Samsung. In de winkel zelf kan de consument de nieuwste smartphones, tablets, laptops, smartwatches en andere gadgets uitproberen. Maar er staan ook andere producten, waaronder televisies, koelkasten en wasmachines. Allemaal slim dankzij de koppeling met Samsung SmartThings, een platform waarmee Samsung zich wil onderscheiden van de concurrentie.
Samsung-producten kunnen dankzij de SmartThings-koppeling met elkaar samenwerken, met de intentie om het dagelijks leven van de gebruiker prettiger te maken. Maar lang niet alle (potentiële) Samsung-gebruikers kennen SmartThings. De grootste uitdaging voor de experience store is daarom bezoekers het SmartThings-ecosysteem laten ervaren, meldt verantwoordelijk bureau Cheil.
Interactieve ruimte
Om tot die ervaring te komen, heeft Cheil de experience store voorzien van een interactieve ruimte. In die ruimte 'maken mensen door middel van herkenbare situaties kennis met SmartThings', zo communiceert het bureau. De meest opmerkelijke is een demonstratie van een vrouw die op het beeldscherm in haar slimme koelkast ziet wie er aanbelt en met een tik op het scherm de voordeur opent.
Richard Roest van Cheil Benelux legt uit: 'Het grote vraagstuk dat voor ons lag was: hoe gaan we fysiek duidelijk maken dat SmartThings jouw leven gemakkelijker maakt? In de immersive smart room lichten we dagelijkse situaties in en rondom het huis uit, en laten de functionaliteit van SmartThings zien. Deze interactieve installatie is een doorvertaling van de uiteindelijke 360-merkcampagne, samengebracht in een fysieke ruimte waar alle zintuigen worden geprikkeld en de shopper echt is ondergedompeld in de wereld van Samsung. Zo brengen we creativiteit, commerce en technologie naadloos samen, en dat is precies waar wij als Cheil Benelux blij van worden en bij deze innovatie erg trots op zijn.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!