Overslaan en naar de inhoud gaan

Picnic, Kruidvat en Hornbach meest futureproof

De drie retailers danken hun sterke positie voor een belangrijk deel aan hun loyale klanten.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Picnic, Kruidvat en Hornbach zijn de meest toekomstbestendige retailers van Nederland. Dat is althans de conclusie van de Retail Ranking 2023 van Q&A Retail, een consumentenonderzoek onder zo’n 7 duizend respondenten. Zij werden bevraagd over meer dan 180 retailbedrijven. De ketens zijn beoordeeld op aspecten zoals onmisbaarheid, onderscheidend vermogen, interactie met klanten, loyaliteit en aanbevelingen door klanten.

related partner content for mobile comes here

Hornbach en Picnic danken hun sterke positie deels aan hun loyale klanten. Zij bevelen deze merken aan of keren er regelmatig terug, ondanks de nog altijd hoge inflatie. Kruidvat is een van de retailers die door het merendeel van zijn klanten als onmisbaar wordt beschouwd. Ook Eye Wish, Apple en Keurslager scoren goed op deze maatstaf.

Die laatste wordt door zijn klanten ook gezien als onderscheidend. Daarbij zijn van belang de eigen identiteit, de eigen merken, de service of kwaliteit, en innovatie en duurzaamheid. Ook Dille & Kamille, Rituals en Ikea halen hoge cijfers op deze criteria.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in