Dat Oracle zich verbindt als titelsponsor van Red Bull Racing, levert het Formule 1-raceteam jaarlijks veel geld op. Het nieuwe team Oracle Red Bull Racing kan de komende vijf jaar zo'n honderd miljoen dollar per jaar bijschrijven, zegt een anonieme bron tegen persbureau The Associated Press. De F1-renstal maakt zelf geen financiële details bekend. Als het bedrag klopt, gaat het om één van de grootste F1-sponsordeals in de geschiedenis van de autosport.
Oracle en Red Bull maakten de samenwerking bekend op een persconferentie waarop ook de nieuwe raceauto van Max Verstappen onthuld werd. Het raceteam publiceerde onderstaande video over de samenwerking voor de komende jaren. Het Oracle-logo staat prominent op de auto en kleding van de autobestuurders en teamleden.
Intensievere samenwerking
Red Bull en Oracle werken na een sponsoravontuur in 1994 sinds 2021 weer samen rondom de Formule 1. Zo gebruikt het raceteam de technische (software)oplossingen van Oracle om training- en racegegevens van Verstappen te monitoren. De titelsponsoring gaat gepaard met een intensievere samenwerking op technisch vlak. De bedrijven hopen door slimmer gebruik te maken van data, de raceprestaties van wereldkampioen Verstappen en teamgenoot Sergio Pérez te verbeteren. Het nieuwe raceseizoen start 18-20 maart.
Oracle Red Bull Racing gebruikt Oracle's softwarekennis ook om zijn digitale fanplatform 'The Paddock' uit te breiden. Deze app laat Red Bull-fans vragen stellen aan het team en punten verdienen voor digitale cadeaus. Dit raceseizoen krijgt de app nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid om fans zelf content te laten maken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!