Overslaan en naar de inhoud gaan

'Red Bull verdient 500 miljoen dollar aan Oracle-sponsordeal'

Oracle is vanaf dit seizoen ook titelsponsor van het succesvolle Formule 1-raceteam. Dat levert Red Bull honderden miljoenen op.
Oracle Red Bull Racing
© Afbeelding via Oracle (YouTube)
Oracle Red Bull Racing
© Afbeelding via Oracle (YouTube)

Dat Oracle zich verbindt als titelsponsor van Red Bull Racing, levert het Formule 1-raceteam jaarlijks veel geld op. Het nieuwe team Oracle Red Bull Racing kan de komende vijf jaar zo'n honderd miljoen dollar per jaar bijschrijven, zegt een anonieme bron tegen persbureau The Associated Press. De F1-renstal maakt zelf geen financiële details bekend. Als het bedrag klopt, gaat het om één van de grootste F1-sponsordeals in de geschiedenis van de autosport. 

related partner content for mobile comes here

Oracle en Red Bull maakten de samenwerking bekend op een persconferentie waarop ook de nieuwe raceauto van Max Verstappen onthuld werd. Het raceteam publiceerde onderstaande video over de samenwerking voor de komende jaren. Het Oracle-logo staat prominent op de auto en kleding van de autobestuurders en teamleden.

Intensievere samenwerking

Red Bull en Oracle werken na een sponsoravontuur in 1994 sinds 2021 weer samen rondom de Formule 1. Zo gebruikt het raceteam de technische (software)oplossingen van Oracle om training- en racegegevens van Verstappen te monitoren. De titelsponsoring gaat gepaard met een intensievere samenwerking op technisch vlak. De bedrijven hopen door slimmer gebruik te maken van data, de raceprestaties van wereldkampioen Verstappen en teamgenoot Sergio Pérez te verbeteren. Het nieuwe raceseizoen start 18-20 maart. 

Oracle Red Bull Racing gebruikt Oracle's softwarekennis ook om zijn digitale fanplatform 'The Paddock' uit te breiden. Deze app laat Red Bull-fans vragen stellen aan het team en punten verdienen voor digitale cadeaus. Dit raceseizoen krijgt de app nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid om fans zelf content te laten maken. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in