Ranja lanceert horecapropositie

Na de herlancering van het merk in 2015, en het meerderheidsbelang van Vrumona dit voorjaar, nu de eerste merkverbreding.

Ranja Fruitmix
Foto: Jochem Schouten

Limonadesiroopmerk Ranja (voor 51 procent eigendom van Vrumona, de rest in handen van Nederlands MerkGoed), komt met een horecapropositie. Het betreft 20 cl-flesjes met een koolzuurvrije drank op basis van water en natuurlijk vruchtensap: Ranja Fruitmix Aardbei & Framboos.

Jochem Schouten van Nederlands MerkGoed zegt dat er 19 kcal per 100 ml inzit en dat de drank geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen bevat. (Ter vergelijk, bij een gewone Fristi is dat 65 kcal, bij een appelsap is dat 46 kcal.) Schouten: 'Tot voor kort waren er weinig verantwoorde kinderdrankjes verkrijgbaar in de horeca.'

Vrumona en Nederlands MerkGoed denken met de lancering in te spelen op de steeds groter wordende vraag naar 'smaakvolle en verantwoorde producten binnen de horeca'.

In een recent interview met de voormalig topman van Vrumona, Murk Spits, lichtte hij al een tipje van de sluier op van de plannen met Ranja. Hij zei toen: 'We willen we de drijvende kracht zijn in het reduceren van calorieën in elk segment waar we spelen. Ook bij Ranja is die missie leidend. Puur gekeken naar calorieën, zit Ranja wat betreft de siropen 20 procent onder het gemiddelde. Ons startpunt is dus al lager en wij gaan dat met alles wat we aan het doen zijn met R&D verder terugbrengen.'

Overigens noemde Spits het 'schokkend' dat kinderen nog veel te veel Chocomel en Fristi drinken. 'Die zitten stevig boven de 60 calorieën per 100 ml. Dat is echt schokkend! En daar willen we ook gewoon tegen optreden. Maar dan moeten we iets bieden. We hadden binnen ons portfolio nog niet echt een kinderpropositie. Nu dus wel.’

Lees het volledige interview met Spits hier.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie