'Voor mij betekent inspiratie iets in beweging brengen', aldus Yvonne Nassar (RAI)

Random Pic(k) Of The Day For A Week. Nils Adriaans vraagt vakgenoten naar hun inspiratie. Ditmaal Yvonne Nassar van RAI Amsterdam.

Yvonne Nassar

Deze week is Yvonne Nassar, head of customer strategy & marketing bij RAI Amsterdam en voorzitter van het Platform Innovatie in Marketing (PIM), curator van Random Pic(k) Of The Day For A Week*.

Yvonne over haar week: 'Toen ik in Parijs en Engeland woonde en werkte, ervaarde ik voor het eerst echt dat m’n eigen "normaal" niet de standaard was. En dat terwijl m’n Duitse moeder en Arabische vader mij al vroeg leerden om nieuwsgierig te zijn naar andere perspectieven. Inspiratie is een containerbegrip en betekent veel voor velen. Bezieling, nieuwe ideeën, enthousiasme. Voor mij betekent het iets in beweging brengen.
Bij de RAI zie ik elke dag mensen van over de hele wereld samenkomen om elkaar te ontmoeten en inspireren. Het mooie aan evenementen is dat iedereen gelijk is. De energie die dat geeft en de beweging die daardoor ontstaat, vind ik fantastisch.
Kortom, mijn week gaat over (internationale) beweging - en wat mij daarin beweegt.'

Hier haar 5 bijdragen:

1. Switzerland. ‘Rethink everything’

'Het inspireert mij als organisaties een maatschappelijk standpunt innemen en impact maken. Helemaal als het een "oude economie" organisatie is, die die draai maakt. Lombard Odier in Switzerland, de private bank die sinds 1796 bestaat, deelt hun visie in hun manifesto "Ostriches or Eagles? The losers and winners of the Sustainability Revolution".
Ook al is de uitvoering niet heel eigen, het raakt (beweegt) mij dat ze hun visie op de economische en duurzame transitie delen, keuzes maken in hun portfolio en zich uitspreken over het duurzame business model; groei zonder negatieve footprint - raad eens wie de winnaars zullen zijn?'

2. Duitsland. ‘Truttig en hip sinds 1747’

'Kunst en design inspireren. Organisaties die zichzelf blijven uitvinden ook. Laatst was ik in München en liep ik langs de etalage van Nymphenburg, dat sinds 1747 porseleinen objecten en kunst maakt.
Je zou denken dat porselein zijn langste tijd heeft gehad. Niets is minder waar. Naast de traditionele producten lanceert Nymphenburg met veel succes uitgesproken designs, vaak ontstaan uit nieuwe samenwerkingsvormen. Het merk blijft verhalen delen en verbindt daarmee de oude wereld met de nieuwe.'

Nymphenburg Skull
Nymphenburg Skull

3. USA. ‘De 3D-wereldkaart van Facebook’

'M’n collega Rueben van der Peet, XR-manager bij de RAI, deelt regelmatig nieuwe toepassingen die hem inspireren. Hij wees mij op LiveMaps van Facebook Reality Labs. De hele wereld in een 3D kaart. Gecombineerd met een AR-bril zijn de mogelijkheden enorm. Er wordt nu gebouwd aan de eerste generatie kaarten. Met dergelijke innovaties ben ik altijd benieuwd welke partij - in USA, China of Nederland? - als eerste met een serieuze toepassing komt. En welke rol de overheden hierin gaan spelen.'

4. Brazilië. ‘Hoe een jaguar een kaaiman vangt’

'Een jaguar die een kaaiman vangt in het water. Ik wist niet wat ik zag. Op zo’n 15 meter afstand. Met m’n iPhone heb ik deze foto gemaakt. In het Braziliaanse Pantanal. De kracht van de natuur zie je overal. Gelukkig leren we er weer steeds beter naar te luisteren. Dat is misschien wel het meest inspirerend.'

Foto van Yvonne Nassar
Foto van Yvonne Nassar

5. Nederland. 'In 14 landen dansen voor veilige seks’

'Eén op de vier mensen op aarde is tussen de 10 en 24 jaar oud. De grootste jongerenpopulatie ooit. Dance4Life werkt wereldwijd aan het grootste en snelst stijgende gezondheidsrisico voor jongeren: onveilige seks. Voor meisjes is dit internationaal gezien het nummer 1 risico voor hun gezondheid. Dat vind ik heftig.

De positieve beweging met roots in de DJ & dance scene verleidt jongeren tot gedragsverandering. Via thema's als zelfvertrouwen, gendergelijkheid en sociale normen.

De formats die ze ontwikkelen zijn eveneens vet. Het social franchise model, de friends4life community en de situation room. Zo heb ik zelf eens samen met 5 andere "friends" in 24 uur ruim 6 ton aan besparingen opgeleverd. Het gaf energie om de kracht van ons gezamenlijke netwerk voor Dance4Life in actie te zien. Want Dance4Life is stoer. Turn on the sound and dance along!'

*) Sinds vorig jaar vraagt Nils Adriaans mensen uit het vak om een week lang curator te van zijn Random Pic(k) Of The Day For A Week: ‘Iedere dag plaats ik dan een door haar of hem gekozen visual, plus een korte toelichting op mijn Facebook-pagina.’ Sinds dit jaar bundelt hij de bijdragen van zijn curatoren op vrijdag op Adformatie.nl. #RPOTDFAW

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie