Begin dit jaar wilde de belangenbehartiger van de Nederlandse aardappelhandel, NAO, de aardappel weer op de kaart zetten. In het filmpje 'Power to the Pieper!' (bureaus: Food Cabinet en Boomerang Create) werd gesteld dat in de huidige tijd van hip en verantwoord voedsel de zoektocht naar lekker en gezond eten steeds ingewikkelder lijkt. In het filmpje werden dieetgoeroes, quinoabaarden en zangzaadhipsters zo leuk op de hak genomen dat het een groot succes werd in social media.
Nu komt de NAO met een opvolger: Hieper de Pieper. Daarin wordt de (virtuele) situatie geschetst dat de aardappel zo hip en happening is geworden dat er hippe winkeltjes, dunschilcursussen en zelfs hippe aardappeltasjes in het leven zijn geroepen. Die laatste – de ‘Sac du Pomme’ en de ‘Kriel-clutch’ – kunnen aardappeleters ook echt winnen, door hun echte aardappelliefde met #powertothepieper te delen op twitter, facebook of instagram.
Een aardappelteler die aan het doorslaan is, met zijn selfiestick tussen de piepers, wordt teruggefloten door zijn meer nuchtere dochter. Wel even gewoon doen graag.
Wederom ondersteund door een vette groove.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!