Overslaan en naar de inhoud gaan

De favoriete Marketingrebel van Jean-Paul Schaddé van Dooren

'Mensen aan bureauzijde kennen het probleem van de klant die toch geen ballen blijkt te hebben'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De marketingrebel staat centraal tijdens het jaarlijkse congres voor strategische marketeers, . Als voorbereiding op dit evenement op 13 oktober, vroeg Tijdschrift van Marketing vijf marketeers naar hun persoonlijke, favoriete marketingrebel. Vandaag: Jean-Paul Schaddé van Dooren, &;marketingkoning&;.

related partner content for mobile comes here

Saaie reclameblokken

Stand out from the crowd! Niet iets wat in Nederland altijd gewaardeerd wordt en dat resulteert zo af en toe in tergend saaie reclameblokken. Mensen aan bureauzijde kennen het probleem van de klant die eigenlijk toch geen ballen blijkt te hebben. Of die klant die wel wil, maar zijn baas blokkeert jouw geniale concept. En diezelfde baas, die hebben marketeers aan klantzijde vast ook allemaal wel eens gehad. Daarom heb ik gekozen voor iemand die geen concessies hoeft te doen aan zijn ideeën, een kunstenaar. 

Damien Hirst

Kunstenaar of marketeer? Bij Hirst denk ik eerst aan Salvador Dalí, dan aan Andy Warhol, Jeff Koons & Roy Lichtenstein (m&;n favoriet) en vervolgens dus aan hem, de man die een schedel inlegde met 8601 diamanten, een kunstwerk dat meer dan 15 miljoen euro kostte om te produceren. Al deze kunstenaars wisten heel erg goed hoe ze zichzelf in de markt moesten zetten, eigenlijk marketeers avant la lettre. Hirsts extreme vormen van kunst -met uiteraard een aantal spraakmakende wereldberoemde werken- zorgen ervoor dat hij altijd het nieuws haalt als er in een nieuw land werk geëxposeerd wordt. 

Luxury brands

Kunst doet me vaak denken aan luxury brands en daar zie ik eigenlijk vrij weinig rebellie. Het hoeft niet over the top gestoord te zijn, maar doe gewoon af en toe eens iets anders. Vernieuw, innoveer, val op. Blijf wel bij jezelf of je eigen merk, maar: Stand out from the crowd!

Jean-Paul Schaddé van Dooren, .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in