Het lijkt misschien nog wat ver weg, maar voor je het weet is het zover: de verkiezingen in Nederland. De aankomende maanden is het voor politieke partijen dus extra belangrijk dat zij zichzelf in een positief daglicht stellen. En als je dan een groot publiek wilt bereiken, is social media daar de ultieme plek voor. Maar hoe hebben politici zich de afgelopen weken geprofileerd op social media? En scoren ze daar nou punten mee of juist niet?
Om te beginnen: Henk Krol. Deze 65-plusser gaat gewoon met zijn tijd mee. Al viel dit bericht - met overduidelijke stockfoto - niet hélemaal in de smaak bij het publiek.
Maar van negatieve reacties trekt Henk Krol zich niks aan. Sterker nog, hij bijt gewoon van zich af.
Natuurlijk is premier Mark Rutte ook actief op social media. Bij grote gebeurtenissen laat hij vrijwel altijd van zich horen. Maar zou Donald Trump dit gelezen hebben?
GroenLinks is niet vies van meedoen met een hype. Dat blijkt wel uit déze post waarbij ingespeeld wordt op de wereldberoemde Bernie Sanders meme.
Daarnaast is GroenLinks tegenwoordig actief op TikTok. Al is het publiek daar nog niet heel enthousiast over. En Jesse Klaver zelf ook niet.
Sigrid Kaag van D66 komt ook geregeld sterk uit de hoek.
Daarnaast gaat D66 graag met de tijd mee. De vraag is natuurlijk wat de jongeren hiervan vinden.
Uit dit bericht bleek dat D66 zo nu en dan risico's durft te nemen op social media. Wel resulteerde dat in een hoop kritiek.
En we sluiten af met Klaas Dijkhoff en z'n gympen.
Over The Best Social Media.
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Sophie van der Hoeven.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!