IJsbaart, een Nederlandse producent van ambachtelijk plantaardig ijs, presenteert een herpositionering inclusief bijbehorende nieuwe productverpakkingen. Het zijn de eerste stappen van een merkontwikkelingstraject dat IJsbaart doorloopt met Prosper & Bloom. Die partij won de bureau-oriëntatie van de ijsmaker.
Online aanwezigheid
De ambitie van IJsbaart - een woordspeling op de naam van oprichter Tijn Baart - is om de ijsmarkt te veranderen. Want waar het meeste roomijs gebaseerd is op zuivel, maakt IJsbaart zijn plantaardige ijs van natuurlijke ingrediënten. De producent wil zo duurzamer ijs afleveren dat qua kwaliteit en smaak niet onderdoet voor zuivelroomijs. Het IJsbaart-ijs is inmiddels te koop bij onlinesupermarkt Crisp, de Bijenkorf, bidfood en andere groothandels en meer dan vierhonderd horecalocaties. Voor retail zijn nieuwe verpakkingen en ijssmaken ontwikkeld, die gepresenteerd worden op de Horecava-beurs. Later volgen nieuwe point-of-sale-materialen, nieuwe retailverpakkingen en een verdere doorontwikkeling van het merk IJsbaart. Online aanwezigheid wordt hier een belangrijk onderdeel van, belooft het merk.
Er is een flinke markt te winnen, want jaarlijks gaat er in Nederland voor 548 miljoen euro aan ijs over de toonbank. Grote merken hebben 86 procent van deze markt in handen, zo blijkt uit Euromonitor-onderzoek uit 2022. IJsbaart wil een puntje van deze Nederlandse ijstaart veroveren en later ook uitbreiden naar het buitenland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!