The Good Roll brengt in samenwerking met Fiep Amsterdam een gelimiteerde editie van Pim & Pom-toiletrollen op de markt om kinderen met toiletangst een handje te helpen. Er zijn verschillende illustraties van de katjes gecreëerd voor op de wikkels van de rollen die voor afleiding moeten zorgen tijdens een toiletbezoek.
De Pim & Pom-editie is ontwikkeld door bureau Gardeners.
De combinatie fun en functie
Gardeners legt uit dat het idee voor de rollen is ontstaan vanuit het inzicht dat veel kinderen last hebben van toiletangst, vervolgens zijn rollen ontwikkeld waarbij fun en emotie aan ‘een vrij functioneel product worden toevoegd. Ouders kunnen samen met hun kind avonturen bedenken of de QR-code scannen voor een spannend Pim & Pom-verhaal, geschreven door Mies Bouhuys. De wikkels zijn ook als kleurplaat te gebruiken.’
Ondersteuning goede doelen
Om het product in de markt te zetten is retailpartner Jumbo erbij betrokken. Volgens The Good Roll gaat de opbrengst van de verkochte rollen voor de helft naar The Good Roll Foundation voor de bouw van toiletten op scholen in Afrika, de andere helft gaat naar de Fiep Westendorp Foundation, die projecten ondersteunt gericht op de bevordering van de culturele en artistieke vorming van kinderen.
Leuke ervaring geven
Melle Schellekens, The Good Roll, zegt dat ze toiletangst meemaakte bij haar eigen kinderen. ‘Onze rollen zorgden al voor een beetje afleiding. Met de Pim & Pom-rollen kunnen we nu de kleintjes een leuke ervaring geven.’
Lees ook: The Good Roll lanceert het allereerste Toilet Festival ooit
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!