Pim maakt nominaties voor Marketing Literatuur Prijs bekend

De jury stelt vast dat er sprake is van een grote diversiteit binnen de nominaties.

De shortlist van dit jaar: 'Het resultaat van corona'

De jury van Pim Marketing Literatuurprijs nomineert voor de editie van 2022 tien boeken. Dit zijn ze in alfabetische titelvolgorde:

•         Branding, Andy Mosmans en Patrick van Thiel (Noordhoff)

•         Demand-Driven Business Strategy, Cor Molenaar (Vakmedianet)

•         Duurzaam online shoppen, Heleen Buldeo Rai (LannooCampus)

•         Duwtje in de juiste richting, Joyce Croonen en Liza Luesink (Duwtje.com)

•         Luisteren is Goud, Eric de Haan (Boom)

•         Marketing Automation Untangled, Diederik Martens (Amazon)

•         Online innovation, Gijs van Wulfen (BIS Publishers)

•         Sterk Digitaal Merk, Ingmar de Lange (Van Duuren)

•         Structuring for extreme revenue growth, Chris Out (Vakmedianet)

•         The future of shopping, Jorg Snoeck en Pauline Neerman (Van Duuren)

Divers

Op het eerste gezicht, zo meldt de boekenjury, is in het 18-jarig bestaan van de Pim Marketing Literatuur Prijs de selectie van de marketingboeken nog nooit zo divers geweest. De shortlist bevat marketingboeken over growth hacking, online innovatie, e-commerce en digital branding. Dieper inzoomend kan toch gezegd worden dat versnelde digitalisering anno 2022 het belangrijkste thema is binnen het marketingvak.

Er is volgens Hans Molenaar, juryvoorzitter van de Pim Marketing Literatuur Prijs maar één conclusie mogelijk: ‘Dit is de oogst van de coronacrisis. De luiken gingen dicht, digitalisering versnelde en iedereen die ooit al eens een boek wilde schrijven, had daar mooi de tijd voor.’ Molenaar zegt dat de jury blij is met de pakkende visies en observaties van alle auteurs. ‘De shortlist 2022 is een hele mooie combinatie van nieuw en ervaren binnen het marketingvak geworden. Corona heeft dus ook iets positiefs voortgebracht.’

Over de prijs

Platform Innovatie in Marketing (Pim) wil met deze prijs de innovatieve ontwikkelingen in het marketingvak een podium bieden. Om voor een nominatie in aanmerking te komen, dient een boek te zijn uitgebracht in het Nederlandse taalgebied binnen de periode van september 2021 tot en met september 2022. Bij het bepalen van de lijst zegt de jury vooral te letten op de mate van vernieuwing. Andere criteria zijn een impactvolle waarde voor het vak en praktische toepasbaarheid.

24 november: vernieuwende inzichten en prijsuitreiking

Op donderdag 24 november presenteren de genomineerde auteurs hun boek tijdens het Pim Marketing Literatuur Prijs 2022 evenement. Wat Pim betreft een unieke kans om in een kort tijdsbestek veel vernieuwende inzichten op te doen en kennis te maken met de auteurs. Aan het eind van de dag maakt de jury bekend wie de winnaar van de Pim Marketing Literatuur Prijs 2022 is. Het interactieve evenement met kennissessies, prijsuitreiking en netwerkmomenten is van 15:45 uur tot 19:00 uur. Aanmelden kan hier.

Dit is de jury van Pim Marketing Literatuur Prijs 2022

•         Arend-Jan Nijhuis, managing partner NICM

•         Brecht Janssen, senior adviseur LVWB Fundraising

•         Dorien van der Heijden, adviseur en interim manager strategie en innovatie en winnaar PIM Marketing Literatuur Prijs 2021

•         Egbert Jan van Bel, auteur en adviseur

•         Frank van Delft, directeur CIM7

•         Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School (juryvoorzitter)

•         Max Kohnstamm, beleidsmedewerker Life Skills

•         Monique Brand Flu, programmamanager service development Buma/Stemra en adviseur customer excellence

•         Ruud Frambach, hoogleraar marketing Vrije Universiteit Amsterdam

•         Shira Winterkamp, partner Marketing Queens

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie