Toe maar. ‘Een intense beleving van traditie van een Duits merk met 120 jaar autoproductie gekoppeld aan ruimdenkende vernieuwing.’ Opel’s aankondiging van zijn stand op de IAA, de belangrijkste autobeurs van Europa, staat vol met marketingidioom als ‘beleving’, ‘merkimago’ en ‘een consistente look en feel’. Niet de nieuwe modellen staan centraal, maar het gedurfde, pure, Duitse karakter van het merk.
De vormgeving van de Opel-stand op de beurs, is bedoeld als een hommage aan Bauhaus, de vormgevingsopleiding die in 1919 een revolutie – modern en functioneel - ontketende die nog altijd zichtbaar is. Anno 2019 (honderd jaar later dus), noemt Opel zich ‘modern en ruimdenkend’ en wil het zichzelf van traditie naar toekomstige automobiliteit brengen.
Warm Opel-geel
‘OPELHAUS 120’ (het getal staat symbool voor 120 jaar autoproductie die Opel dit jaar viert), wordt gekenmerkt door ‘duidelijke structuren met uitgebalanceerde proporties’. Opel: ‘De voor dit standconcept ontwikkelde materialen zullen ook op toekomstige autoshows worden gebruikt om ervoor te zorgen dat het merk een consistente look en feel uitstraalt.’
De gang naar elektrisch wordt door Opel in Frankfurt niet alleen vormgegeven met het tonen van de Corsa-e, de Opel Grandland X plug-in hybrid en de Corsa-e Rally (‘de eerste volledig elektrische rally-auto voor klantenteams ter wereld’). Nee, het highlight van het OPELHAUS zal het ‘e-Path’ zijn. Opel: ‘Verlicht in warm Opel-geel, dat op treffende wijze de lineaire structuur van de stand doorbreekt. Het is het hart van “Opel goes electric!”’
e-Path
De visie van Opel op ‘modern en functioneel’ anno nu: ‘Middenin de lichtbaan staat de nieuwe Opel Corsa-e – de elektrische auto voor iedereen – in de schijnwerpers op een rond podium. Het e-Path loopt door in de achterwand van de stand tot aan de bovenzijde waar de legendarische Opel Elektro-GT en de Corsa-e Rally worden geshowd. Samen vormen zij een brug tussen verleden en toekomst en staan ze symbool voor de ontwikkeling van elektrische mobiliteit en de wijze waarop het merk iedereen meeneemt op weg naar toekomstige mobiliteit.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!