Coca-Cola gaat met hulp van het biermerk Molson Coors een laag-alcoholisch drankje in de markt zetten. Het drankje, Topo Chico Hard Seltzer, zal in de eerste helft van volgend jaar in vier verschillende smaken verkrijgbaar zijn.
Molson Coors gaat de marketing en de distributie van Topo Chico Hard Seltzer verzorgen. Het biermerk benadrukt dat de nieuwe stap met Coca-Cola past in de ambitie om te groeien buiten de traditionele biermarkt.
Met minder calorieën dan bier of mixdrankjes winnen hard seltzers momenteel overal aan populariteit, vooral onder millennials en generatie Z. Eerder deze maand liet ook Heineken weten een hard seltzer op de markt te gaan brengen. Ook de familie Swinkels, eigenaar van Bavaria, beweegt zich op de seltzermarkt. Het in de VS razend populaire merk White Claw ligt sinds kort ook in de Nederlandse supers.
Seltzer betekent niets meer dan water met prik en een natuurlijk aroma. Bij hard seltzer wordt daar nog alcohol aan toegevoegd.
Krijgen we dan ook het verschijnsel Hard Seltzer Sletjes?