Overslaan en naar de inhoud gaan

Febo en De Ruijter komen met roomijsje met pure hagelslag, de IJs-co

Naar een idee van bureau Natwerk, dat twee van zijn klanten-met-traditie bij elkaar brengt voor een soort snackbar-stracciatella

Het is een driehoeksproductie tussen bureau Natwerk en zijn klanten Febo en De Ruijter, met als resultaat een nieuwe ijsje van roomijs en pure hagelslag, de IJs-co. Deze ‘snackbar-stracciatella’ is vanaf vandaag verkrijgbaar.

related partner content for mobile comes here

De weg naar het nieuwe ijsje begon begin dit jaar toen Natwerk de pitch van Koninklijke De Ruijter won. Het ontwikkelde een nieuwe strategie, merkcampagne en pay-off: ‘sinds voor altijd’ Uitgangspunt is te laten zien dat De Ruijter veel meer is dan een broodbelegmerk. Het draait bij het 160 jaar oude merk om tradities – van klein tot groot.

Recept van opa

Diezelfde tradities kent Natwerk van familiebedrijf Febo, waar het nu zo’n zes jaar voor werkt. Dit leidde tot verschillende geruchtmakende activaties, waaronder de populaire Febo-kledingcollectie en een pop-up vestiging in de Amsterdamse PC Hooftstraat, samen met sterrenchef Ron Blaauw.

Dennis de Borst, directeur Febo: ‘Net als De Ruijter houden wij van traditie. Ons verse roomijs wordt nog altijd gemaakt volgens het recept van mijn opa, oprichter Johan de Borst.’

Natwerk bracht de liefde voor een gedeeld ambacht bij elkaar in één bekertje. Linda Peterse account-producer van Natwerk. ‘Als je twee klanten hebt waarmee je zoiets heerlijks samen kan brengen, is het gewoon een té begeerlijk idee om niet uit te voeren.’

Bovendien past het goed bij de veelzijdigheid van de producten van De Ruijter. Volgens Willemijn van Sasse, brandmanager van het merk, bewijst de IJs-co ‘dat hagelslag echt lekker is op iets anders dan brood en dat we dus veel meer zijn dan een broodbelegmerk’.

Anky van Grunsven

In de campagne rond het ijsje is een centrale rol toebedeeld aan dé ruiter van Nederland, drievoudig Olympisch winnaar dressuur Anky van Grunsven.

Het ijs is bij de Febo Drive’s en in de reguliere Febo-vestigingen, maar ook te bestellen via Deliveroo, Thuisbezorgd  of Ubereats. Iedereen die die net als Anky van Grunsven te paard door de Febo Drive gaat, krijgt de IJs-co gratis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Rob Beemster

Lekker

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in