Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald’s nieuwe partner Kinderboekenweek, bij elk Happy Meal een leesboekje

Lezen en voorlezen extra gestimuleerd door fastfoodketen die samenwerkt met CPNB.
poster kinderboekenweek
poster kinderboekenweek

McDonald’s heeft zich als nieuwe partner verbonden aan de Kinderboekenweek, die dit jaar van 30 september tot en met 11 oktober wordt gehouden. Bij ieder appy Meal geeft de fastfoodketen een leesboekje mee.

related partner content for mobile comes here

Vorig jaar konden bezoekers van de restaurantketen al kiezen tussen een boekje of een speeltje als cadeautje bij een Happy Meal, dit jaar zet het volledig in op het stimuleren van het lezen.

900.000 duizend boekjes

McDonald’s en Stichting CPNB willen de waarde van lezen extra onderstrepen en meer ouders en kinderen het plezier ervan laten ervaren. Eveline Aendekerk, directeur van de Stichting CPNB noemt de samenwerking ‘geweldig’: ‘Zo bereiken we een grote groep nieuwe. potentiële lezers.’

McDonald’s ontvangt wekelijks meer dan 3 miljoen gasten, waaronder veel families met kinderen. ‘Sinds de start van het Happy Meal-readerprogramma hebben wij al 900.000 boekjes aan jonge gasten uitgereikt’, zegt Maartje Overmars, die de leiding heeft over de marketing bij McDonald’s Nederland. ‘Kinderen vinden lezen steeds minder leuk en er wordt dan ook steeds minder gelezen. Met deze campagne kunnen wij samen met de CPNB nog meer mensen laten genieten van een mooi verhaal.’

En toen?

Het thema van de Kinderboekenweek is ‘En toen?’ De serie leesboekjes in het Happy Meal  gaan over de spannende tijdreizen van de Boomtop-tweelingen, waarin ze bijvoorbeeld oog in oog komen te staan met dinosauriërs.

De serie ‘Avonturen van de Boomtop-tweelingen’ is geschreven door Cressida Cowell, bekend van ‘Hoe tem je een draak’. Ieder jaar verschijnen twaalf nieuwe boekjes. Tijdens de Kinderboekenweek zullen verschillende boekjes uit deze serie beschikbaar zijn bij het Happy Meal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in