Online bezorgwarenhuis Peddler, dat aangeeft een succesvol jaar gehad te hebben in Amsterdam, trapt nu ook af Utrecht en Den Haag. Samen met bureau Lijm ontwikkelde de duurzame startup een campagne om de lancering op te luisteren.
Het nieuwe bestelplatform streeft er met de merkboodschap, ‘Je haalt het met Peddler’, na producten van lokale ondernemers binnen een dag te bezorgen.
Onderscheidend van andere bezorgdiensten
Peddler zegt zich te onderscheiden van overige bezorgdiensten, omdat het geen eigen warenhuizen heeft en enkel met het assortiment van de lokale winkels werkt. Het Peddler-platform legt uit dat het de voorraad van alle winkels bundelt tot één aanbod terwijl het de consument van realtime bezorginformatie voorziet.
‘Dit houdt het dichtbij en geeft de consument een alternatief voor de afstandelijke grote spelers en iets voor de bekende lokale winkels te doen.’
Er zouden momenteel ruim 400 winkels op het platform aangesloten zijn met een online catalogus van meer dan 200.000 producten.
Bureaukeuze
Oprichter en mede-eigenaar James Klymowsky, ex CTO Publicis vertelt dat het online warenhuis op zoek was naar een middelgroot ambitieus bureau dat samen met hen op wilde trekken.
‘Na een oriëntatieperiode leek Lijm de beste match. Dit hebben ze met het concept en creatie helemaal waargemaakt. ‘Je haalt het met Peddler’ sluit perfect aan op onze doelgroep en de toegevoegde waarde die we bieden.’
Concept en doelgroep
Volgens Lijm spelen de merkboodschap en de campagne in op de drukke stedeling die bij voorkeur lokaal shopt, maar niet altijd in staat is de winkel te bezoeken. Peddler stelt daarvoor de oplossing te bieden en anderzijds dezelfde dag nog de lokale producten in huis te halen.
Lorenz de Valk, strategy director Lijm Amsterdam, noemt Peddler een slim en relevant concept dat enerzijds de kwetsbare retail helpt en voor de veeleisende maar toch bewuste consument een belangrijk brug slaat.’
Campagne-uitrol met 'lokale bekende koppen'
De campagne wordt uitgerold op buitenreclame, op social en display en kent per stad een lokale uitwerking. Peddler wil de aandacht pakken door gebruik te maken van ‘bekende lokale koppen die producten van winkels om de hoek presenteren’.
In Amsterdam zijn het Stefano Keizers en Cathelijne Blok die winkels als Het Faire Oosten, Doe Het Zelf Bruijnesteijn en It’s a Present promoten.
Lees ook: Na Gorillas, Flink en Getir ook flitsbezorger Zapp gelanceerd in Nederland
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!