Ogilvy & Mather vindt opvolgers Darre van Dijk bij TBWA\Neboko

Peter van Rij (links) en Martijn van Marle (rechts) treden per 1 juli in dienst als chief creative officers bij het Amsterdamse bureau.

Na het vertrek van ging Ogilvy zorgvuldig op zoek gegaan naar de juiste vervanging voor de verdere groei van het bureau.

Saillant detail is dat Van Dijk zijn opvolgers juist bij het bureau actief waren, waarnaar hij vertrok. De afgelopen elf jaar werkten Van Rij en Van Marle als succesvolle creative directors bij TBWA. 

Binnen worden zij verantwoordelijk voor de creatieve leiding van het bureau waarin ze leiding geven aan een creatieve vloer van 29 man. Daarnaast treden ze toe tot de board, die naast hen gevormd wordt door Heleen Heijt (chief financial officier), Daan Remarque (chief strategy officer) en Edgar Molenaars (chief executive officer).

Ambitieus en aimable

&;Het was een zorgvuldige zoektocht en ik ben heel blij dat we Van Rij en Van Marle mogen verwelkomen&;, voegt  toe. &;Het zijn niet alleen zeer getalenteerde creatieven met een karrevracht aan ervaring, maar daarnaast ook nog eens hele aimabele en aardige mensen. Dat past als een handschoen. Naast Daan en Heleen hebben we een krachtig en gedreven directieteam waarmee we ons bureau verder kunnen versterken en de groei kunnen doorzetten.&;

Sterk netwerk

&;Het waren bij TBWA elf fantastische jaren, waar we mooi werk hebben gemaakt en vriendschappen voor het leven hebben gesloten&;, stellen Van Rij en Van Marle. &;We nemen afscheid van fijne klanten en bijzondere mensen en vertrekken met pijn in het hart.&;

&;Ogilvy is een ambitieus bureau dat nationaal en internationaal grote sprongen maakt. Daarbij is het netwerk sterk, wat ons positief heeft verrast. We kijken uit naar de samenwerking met de creatieve vloer, de hereniging met Daan, de samenwerking met Heleen en de partnership met Edgar.&;

Van Rij en Van Marle begonnen ooit als team bij PMSvW/Y&R, waar ze vijf jaar werkten voor onder andere Amstel, KPN en Hi. Bij Publicis bedachten ze onder andere de veel bekroonde campagne van de Landmacht ‘’ om vervolgens in 2005 naar TBWA/Neboko te vertrekken. Daar werkten ze onder andere voor merken als Albert Heijn, Campina, Tempo Team, McDonald’s en Heineken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie