Bezorgservice Deliveroo heeft een nieuwe merkidentiteit, die is ontwikkeld is in samenwerking met branding agency DesignStudio en verkeersveiligheidsorganisatie Brake.
De nieuwe look moet ook de veiligheid en het comfort van de fietsende bezorgers verbeteren.
Zo zijn de jassen zijn voorzien van reflecterend ‘flash’-materiaal rond de polsen, taille en schouders om de zichtbaarheid van de bezorgers in de nacht te vergroten.
Breder kleurenpalet
George Pallis, director of marketing: ‘Met een breder kleurenpalet en een opvallende stijl van fotografie benadrukken we onze missie: focus op bezorging van kwalitatief eten. En, het allerbelangrijkste, de nieuwe kleding, moet de bezorgers veiliger hun werk laten doen.’
Passend in de hele wereld
James Hurst, executive creative director van DesignStudio geeft in het persbericht aan dat er is overlegd met mensen van over de hele wereld ‘om te garanderen dat het logo en de visual identity zowel in Hongkong als Hackney passend zijn. In de groei die Deliveroo doormaakt moet de vernieuwde uitstraling de connectie met bezorgers, restaurants en klanten versterken en verdiepen.’
Het nieuwe logo
De bezorgdienst is actief in 100 steden in 12 landen en er rijden meer dan 20.000 fietsende bezorgers rond.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!