Voor dranken met meer dan 15 procent alcohol blijft de huidige 'Geniet, maar drink met mate' slogan van kracht. Per 1 juli moet ook op printuitingen een educatieve slogan getoond te worden. Tot nu toe was dit alleen het geval bij televisiecommercials. Voor bestaand printmateriaal geldt een overgangstermijn van 6 maanden.
’Met deze nieuwe slogan wil de branche stevig neerzetten dat jongeren onder de 16 jaar geen alcohol moeten drinken. Niet drinken onder de 16 moet de maatschappelijke norm worden. We moeten die boodschap zoveel mogelijk blijven herhalen. Vandaar dat we de nieuwe slogan onder zoveel mogelijk uitingen zullen gebruiken’, zegt Stiva-directeur Ingrid van Engelshoven.
Blauw Research heeft in opdracht van Stiva onderzoek gedaan naar de waardering van de educatieve slogan 'Alcohol onder de 16, natuurlijk niet' onder ouders, 480 respondenten, en jongeren, 477 respondenten. Uit het onderzoek bleek dat ruim 70 procent van de ouders de slogan waardeert als 'goed' en bijna een kwart van de ouders gelooft dat de slogan tot meer bewustwording leidt dan de oude pay-off.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!