Nieuwe salesorganisatie Sanoma/SBS, functie cco verdwijnt

De salesafdeling krijgt vanaf maandag een nieuwe structuur die voortaan naadloos moet aansluiten op de domeinstrategie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Die domeinen zijn Automotive, Women, Kids & Teens, Home Deco en News & Entertainment.  Door een sterkere connectie tussen de salesteams en domeinen te realiseren, verwacht Sanoma beter in staat te zijn de klantvraag – die centraal staat in de structuur - te vertalen naar de juiste crossmediale oplossingen.

Naast deze domeinteams blijven er (specialistische) portfolio overstijgende teams bestaan. Ook wordt het contact voor en met de mediabureaus geoptimaliseerd door een aantal teams te integreren, onder leiding van Vincent Siegelaar, zodat er meer eenduidigheid is qua contactpersonen bij Sanoma/SBS.
&;De salesorganisatie van SBS blijft, met uitzondering van de crossmediateams, separaat opereren, ook vanwege het tv specialisme, zegt ceo Peter de Mönnink.

Er komt geen chief commercial officer (cco) meer na het vertrek van Erik-Jan Gelink in het voorjaar. De Mönnink: ‘We hebben het besluit genomen dat niet meer te doen.’

Een interview met Peter de Mönnink is vandaag te lezen in Adformatie .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie