Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven op TikTok? Deze vier merken laten zien hoe het moet

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Nederlandse merken TikTok - was het nou een hoorntje
Nederlandse merken TikTok - was het nou een hoorntje

Onlangs werden de genomineerden voor The Best Social Awards bekendgemaakt, waaronder de genomineerden in de categorie ‘Beste merk op TikTok’. Dit is één van de Business categorieën waar een award voor gewonnen kan worden. Niet alleen grote bedrijven, maar ook kleine bedrijven hebben recht op een plek in deze categorie.
Het afgelopen jaar is TikTok meer dan populair geworden en dus sluiten steeds meer bedrijven zich aan op het videoplatform. Maar wanneer spreek je als merk nou echt de taal van TikTok? En welk merk laat zich gelden op het platform? 

related partner content for mobile comes here

Dit zijn de vier genomineerde merken voor de categorie ‘Beste merk op TikTok’:

Theorie Toppers

Leren voor je theorie-examen saai? Niet met Theorie Toppers op TikTok. Op het platform worden allerlei handige tips gedeeld om het leren voor je theorie-examen wat gemakkelijker te maken. Ook wordt de kennis van de volgers getest en laten ze dat nou nét op een manier doen dat mensen een beetje plezier krijgen in het leren voor het theorie-examen.

En vooral voor de mensen die geen zin hebben om in de boeken te duiken, is Theorie Toppers op TikTok dé plek om toch te kunnen leren voor het theorie-examen.

IJssalon La Dolce Borger

Als het ergens altijd gezellig is op de werkvloer, dan is dat wel bij IJssalon La Dolce Borger in Drenthe. De werknemers van de IJssalon delen regelmatig herkenbare situaties en andere grappige momenten op TikTok.

Autodrop (GoSpooky)

Als er een merk hard gaat op TikTok, dan is het Autodrop wel. Hun samenwerking met GoSpooky blijkt een match made in heaven, want de content valt, letterlijk en figuurlijk, in de smaak bij hun volgers.

En daarnaast schroomt Autodrop niet om in te spelen op TikTok-trends.

bol.com

Bol.com profileert zich op TikTok op een manier die toegankelijk is voor iedereen. Eén ding is zeker: als bol.com op je tijdlijn verschijnt, weet je dat er altijd wel iets te lachen valt.

En ook bol.com haakt regelmatig in op de TikTok trends.

Over The Best Social Media.

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Sophie van der Hoeven.

Lees ook: TikTok organiseert live-cultuurevenement op Internationale Museumdag

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in