De Franse sportfabrikant en retailer Decathlon heeft overeenstemming bereikt over de overname van het hockeymerk Dita. Het merk dat in de jaren ’80 door de beroemde hockeyfamilie Kruize naar Nederland werd gehaald, moet hiermee een extra impuls krijgen voor verdere innovatie en mondiale groei.
Decathlon, de grootste sportretailer ter wereld, wil zijn positie in de hockeysport met deze overname versneld versterken. Decathlon zet de samenwerking met andere internationale hockeymerken overigens voort. De distributie van Dita naar specialistische hockey retailers blijft in handen van All Weather Sports uit Utrecht (een bedrijf dat de merken Dita en Nomad, beide uit het portfolio van Nederlands Merkgoed).
Meer kracht
Het Dita's product development team krijgt bij Decathlon toegang tot research & development tools. Ook biedt Decathlon gespecialiseerde hockeyretailers de mogelijkheid om hun samenwerking met Dita voort te zetten. Decathlon: ‘Deze synergieën zullen daarnaast een verdere boost geven aan onze Korok hockeyproducten met hun kenmerkende “player centric approach” en prijspropositie.’
All Weather Sports zegt met een partner als Decathlon te kunnen garanderen dat ‘hockeyers op alle werelddelen maximaal kunnen profiteren van de innovatieve producten van Dita’. ‘De sponsoring van Dita internationals blijft overigens een verantwoordelijkheid van All Weather Sports, aangezien wij dit al decennia doen en precies begrijpen wat de moderne top-hockeyer verlangt.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!