Het initiatief Namens Nederland is van start gegaan: een grootschalige enquête onder de Nederlandse bevolking over de toekomst van Nederland. De enquête is online beschikbaar op namensnederland.nl. Het doel is te komen tot een gemeenschappelijke toekomstvisie voor Nederland, die eind oktober breed zal worden gepubliceerd.
Namens Nederland is een onafhankelijk en belangeloos initiatief van McKinsey & Company, gesteund door De Telegraaf, RTL, SBS, FD, nudnik, CAVIAR, Motivaction, FNV, CNV, VNO-NCW, SCP, RET, HTM en een aantal wetenschappers.
Uitvoerbaar
Via Namens Nederland kunnen Nederlanders tot 14 september hun mening geven over bijvoorbeeld onderwijs, gezondheidszorg en werk. Uniek is dat deelnemers niet alleen aangeven wat ze belangrijk vinden, maar ook wat ze daarvoor willen doen of laten. Als een deelnemer bijvoorbeeld meer wil investeren in gezondheidszorg kan dat alleen door ergens anders op te besparen, meer belasting te betalen of meer te werken. Zo leidt Namens Nederland tot een uitvoerbare toekomstvisie.
Het invullen van de enquête neemt 15 minuten in beslag.
Campagne
De komende maanden zal Namens Nederland via tv, radio, advertenties, krantenartikelen, billboards op straat en posters in het openbaar vervoer aandacht voor het initiatief vragen. Doel van de campagne is zoveel mogelijk respondenten en een zo groot mogelijk draagvlak voor de uitkomsten van het onderzoek.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!