Nadat de letters I Amsterdam van het Museumplein zijn verwijderd, verdwijnt nu ook de naam Amsterdam Marketing. De term marketing ‘staat voor meer’ aldus het stadspromotie-instituut, en dat is precies wat het niet meer wil. Vanaf aanstaande maandag heet de organisatie Amsterdam&partners, een naam ‘die past bij de aangescherpte strategie die de nadruk legt op kwaliteit in plaats van kwantiteit’.
Geerte Udo wordt de nieuwe directeur van de organisatie. Zij zat al in het managementteam van Amsterdam Marketing , en was er verantwoordelijk voor de... marketing. Zij volgt Frans van der Avert op, die directeur is geworden van het concept Made By Holland voor Paleis Soestdijk.
Meer spreiding
De bewoners staan centraal in de nieuwe koers, stelt Amsterdam&partners, hoewel het zich ook blijft richten op Nederlandse en buitenlandse bezoekers van ‘de Metropool Amsterdam’.
Het instituut wil de bezoekers ‘op een kwalitatief hoogwaardige’ manier door het brede, diverse cultuuraanbod gidsen en ook de minder bekende buurten en plekken van Amsterdam laten ontdekken, aldus Geerte Udo. Dit moet zorgen voor meer spreiding van toeristen.
Ook bij bedrijven en congressen staat kwaliteit voorop, meldt de nieuwe organisatie. De aandacht gaat naar die ondernemingen en congressen die zorgen voor meer werkgelegenheid, duurzaamheid en innovatie. ‘We moeten blijven bouwen aan de internationale reputatie van Amsterdam’, aldus Geerte Udo in het persbericht.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!