Voor mijn Handboek Content Strategie (uitgever Adformatie) heb ik veel whitepapers, onderzoeken en surveys bekeken op gebied van multiscreening. Feit is dat maar weinig organisaties kunnen omgaan met het gedrag van multiscreening. Multiscreening? Het doorelkaar gebruiken van schermen en daarmee kanalen.
De klant is in het bezit van een tv en een pc. Daarnaast vaak ook nog eens een laptop, tablet of smartphone. Het overzicht van Überflip toont ook nog eens dat 90% van de Amerikanen meerdere devices tegelijk gebruiken. Het gevolg? Boodschappen worden – bij multiscreening – vooral gescanned. De focus is weg. 30 tot bijna 50% van de ‘tv kijkers’ gebruikt ook sociale media naast het tv kijken. Het commerciële gevolg? Er wordt veel gezocht naar producten tijdens het multiscreenen. Vooral bezitters van een tablet ondernemen actie tijdens de multiscreening.
De oplossing? Content maken voor de overige kanalen waarbij de content vooral aanvullend is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!