Hoewel dun of graatmager als vrouwelijk schoonheidsideaal de dienst uitmaakt in de media, is de gemiddelde Nederlandse maat toch echt maat 42. MS Mode vond het hoog tijd voor een herwaardering van de vollere vrouw en haar rondingen, met de campagne #curvepower.
In de manifestfilm krijgen alle vrouwen die graag hun rondingen laten zien een stem. ‘Deze vrouwen weten dat hun rondingen de kracht hebben om te betoveren en te verleiden. En curvepower is hun strijdkreet.’
MS Mode #Curvepower 2015
MS Mode heeft zich altijd gericht op de curvy vrouwen en maakt mode voor vrouwen met maat 40 of meer. Met deze campagne wil MS Mode nog eens extra benadrukken dat iedere vrouw curves heeft en hier trots op mag zijn.
Via de website en Facebook roept MS Mode dan ook iedere vrouw op om haar curvepower moment te delen. De campagne vertaalt zich direct door in de collecties van MS Mode. Kledingstukken worden specifiek ontworpen op de rondingen van vrouwen.
Credits
Bureau: BeyenMeyer
Strategie: Quinten Reehuis en Wicher Le Poole
Concept: Roeland Verboom, Henk Oortwijn, Wil Oortgijs, Francel van der Schilden
CSD: Lodewijk van der Peet
Account en RTV productie: Merel de Zeeuw
Productiemaatschappij DPPLR
Regie: Maarten Groen
Productie: Lotte Kwak en Niels Visser
DOP: Myrthe Mosterman
Edit: Basha de Bruijn
Music & Sound: Niels den Otter en Guido Maat (Audentity)
Opdrachtgever MS Mode
Ceo/sales director: Machiel Lagerweij
Brand & PR Manager: Brigitte Stolk
Styliste: Daphne de Jonge