Microsoft stort zich vol in de gamevertisingmarkt met de lancering van de Xbox360, komende herfst. De nieuwe Xbox biedt flink wat extra diensten voor adverteerders en Microsoft is van plan om die diensten op een agressieve manier bij marketeers onder de aandacht te brengen.
De Xbox is ontworpen als spelletjesomgeving, maar ook als marktplaats, waar game-uitgevers onder andere nieuwe titels kunnen verkopen en extra levels kunnen toevoegen aan bestaande games.
Adverteerders kunnen daar volgens MarketingVox makkelijk op inspringen.
De marktplaats biedt ook plek aan speciale competities, die gepromoot kunnen worden middels TV-sponsordeals, denk aan de mogelijkheid om de stand van online competities door te geven tijdens een sportprogramma op televisie.
Microsoft hoopt vanaf de herfst een miljard nieuwe Xboxen te slijten. De oude Xbox is de laatste drie jaar 20 miljoen keer over de toonbank gegaan. Slechts 10 procent van deze Xbox-klanten heeft ook een abonnement op de Xbox-live internetdienst. Microsoft verwacht echter dat bij de aanschaf van de nieuwe Xbox minstens de helft van de kopers ook een Microsoftverbinding erbij neemt.
De abonnees moeten bij registratie overigens flink veel persoonlijke informatie geven. Een manager binnen het Microsoftconcern zei tegen Adage dat deze data 'state of the art' is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!