Voorheen richtte Natuurmonumenten zich voornamelijk op de overheid, maar sinds enige tijd zoekt de organisatie nadrukkelijk de aandacht van het publiek op. Natuurmonumenten zegt met diverse initiatieven de schoonheid en waarde van natuur dichter bij mensen te brengen. Dit gebeurt onder andere met tv-commercials die verwonderende natuurfenomenen tonen en via Twitter, waar nu 32.000 mensen de boswachters van Natuurmonumenten volgen. 'We zijn blij dat onze inzet aanslaat. Boswachters, vrijwilligers en actieve leden zijn ongelooflijk belangrijk voor Natuurmonumenten. Ze dragen bij aan een sterke organisatie die midden in de samenleving staat en haar verantwoordelijkheid neemt', aldus Jan Jaap de Graeff. Hij neemt begin 2013 overigens afscheid als algemeen directeur van Natuurmonumenten en wordt opgevolgd door Marc van den Tweel, afkomstig van het Ronald McDonald Kinderfonds.
De oranisatie besteedt naast het aantrekken van nieuwe mensen ook meer aandacht aan het behouden van leden door hen te voorzien van aantrekkelijk gepresenteerde informatie. Het ledenblad Puur Natuur van Natuurmonumenten won eind november een Grand Prix Customer Media Award in de categorie Lancering van het Jaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!