Zo klinkt de nieuwe merkbelofte van Marktplaats, vanaf vandaag zichtbaar in een grote mediacampagne.
Centraal staan twee door N=5 ontwikkelde televisiecommercials, die de ‘relevante en emotionele voordelen van handelen op het handelsplatform zichtbaar moeten maken’, aldus Olivier van Duijn, directeur van Marktplaats: ‘Marktplaats staat voor veel meer dan alleen maar kopen en verkopen. Deze campagne maakt de werkelijke, onderliggende betekenis van Marktplaats duidelijk en roept mensen op tot actie over te gaan en gebruik te maken van de onafhankelijkheid die het platform biedt. Marktplaats is een sociaal fenomeen dat drempels en beperkingen wegneemt en mensen in staat stelt hun grenzen te verleggen en daarmee hun eigen leven kleur te geven en leuker, makkelijker en comfortabeler te maken.’
Beide commercials bestaan uit een onafgebroken shot (one taker). De ene commercial draait om een gelukzalige vijftiger die zichzelf herenigt met de vintage brommer uit zijn jeugd:
De ander om een jong meisje dat zich voor het eerst stort op haar passie: gitaarspelen.
De films roepen op om er zelf ook voor te gaan met de campagneregel ‘Ga ervoor. Het begint op Marktplaats’.
Annemarie Joosen, Hoofd Marketing van Marktplaats: ‘We focussen niet langer enkel op de functionele maar ook op de emotionele voordelen die Marktplaats biedt.’
De campagne speelt zich af op televisie, radio en online.
Credits
Opdrachtgever: Marktplaats
Bureau: N=5
Creatie: Paul Bakker, Hans Bolleurs
Creatieve Directie: Lukas van de Ven, Zwier Veldhoen
RTV : Monique Neuteboom
Account: Judith Lavalette, Nicole Florencio, Nadine Marcar
Strategie: Marc Oosterhout, Marc Pieterse
Productiemaatschappij: Caviar
Regisseur: Rogier Hesp
Producer: Rogier Dorant
Post Productie : The Ambassadors
Geluid: The Ambassadors Sound
Fotografie: Tara Fallaux
Verantwoordelijk bij klant: Annemarie Joosen, Maaike Bakker, Mandy Sturkenboom
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!