Elektrisch rijden in het topsegment heeft er een speler bij: het automerk Byton (met een designcentrum in München, een technologisch ontwikkelingscentrum in Silicon Valley en productiefaciliteiten in China), wordt door Louwman Group op de Nederlandse markt gebracht.
Louwman, één van de ‘retail & service partners’ zoals het importeurschap vandaag de dag wordt geduid, moet ‘een klantgerichte digitale integratie van services bieden die een nieuw tijdperk van mobiliteit creëert’.
Volgend jaar geleverd
Het eerste model, de BYTON M-Byte, kan al wel gereserveerd worden, maar wordt pas in de tweede helft van volgend jaar uitgeleverd. Dan koopt de doelgroep wel een ‘premium, connected, volledig elektrische en ruime SUV die door digitale integratie een nieuwe dimensie aan automobiliteit gaat geven’.
Louwman Group, dat als dealer van de automerken Toyota, Lexus, Suzuki, Mazda en Mitsubishi tot op heden nog niet heel veel ijzers in het e-mobility-vuur heeft liggen, zegt toonaangevend te willen zijn in mobiliteit en dat de propositie van Byton daar perfect op aansluit.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!