In samenwerking met de Universiteit Utrecht werkt uitgeverij Boom aan, naar eigen zeggen, een mammoetproject. De uitgeverij heeft onder meer bedrijfsgeschiedenissen uitgebracht van de NS, VNU en de Rabobank. Maar deze jubileumuitgave van Shell moet eruit springen. De oplage van 75 duizend stuks is veel groter dan de paar duizend exemplaren die er normaal van de persen rollen. Het is dan ook een miljoenenopdracht voor de uitgever.
Behalve de oplage is ook de omvang gigantisch. Er komen vier boeken die verpakt worden in een cassette. Bij elkaar gaat het pakket meer dan 10 kilo wegen. Er zijn zeventig vrachtwagens nodig om alle boeken te vervoeren.
De bedrijfsgeschiedenis van Shell wordt een wetenschappelijk verantwoorde uitgave. Het boek behandelt alles vanaf de oprichting van Shell tot nu toe. Ook de recente problemen rond de afgeboekte oliereserves staan erin. Shell financiert het project, maar heeft geen bemoeienis met de tekst, aldus de uitgever.
De geïllustreerde boeken worden het visitekaartje van het olieconcern. Ze zijn bedoeld voor gepensioneerden, werknemers en relaties van Shell. Ook komen er vanaf 7 juli enkele exemplaren in ad 145 euro in de de winkel. De megaboeken zijn tweetalig en zijn ook te koop in de VS en Groot-Brittannië. (Het Financieele Dagblad)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!