We zijn inmiddels wel gewend dat populaire influencers veelvuldig ingezet worden om een product of campagne aan het licht te brengen. Voorbeeld van zo’n populaire influencer: Kalvijn. Voorbeeld van zo’n campagne: de #PeaceOutForPeace-campagne van Lipton Ice Tea. Want afgelopen dinsdag (21 september) was de International Day of Peace. En op die vredige dag is de kernboodschap van Lipton en Kalvijn, dat het belangrijk is om je even terug te trekken. Maar de Instagram post die hij daarover plaatst roept vragen op.
De desbetreffende Instagram post.
Dit bericht bekijken op Instagram
Die ook Twitter bereikt, zonder al te veel gejuich.
Want het zal niet de boeken ingaan als de sterkste influencercampagne ooit.
De connectie tussen de Dag van de Vrede en de twaalf uur offline voelt een tikkeltje geforceerd. En als er wordt getwijfeld aan oprechtheid, dan kun je ook zulke reacties verwachten.
Over zinvolle samenwerking gesproken.
Eerlijk is eerlijk, Lipton zal aardig wat bereik hebben gekregen met de post van Kalvijn. Maar de critici op Twitter zullen waarschijnlijk niet aanschuiven bij de evaluatie.
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marije Klomp.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!