Lidl wordt officiële partner van Uefa Euro 2024

Partnerschap betreft zowel de kwalificatiewedstrijden als het eindtoernooi voor het EK voetbal in Duitsland.

Beker en logo van Euro 2024

Lidl wordt wereldwijd partner voor Uefa Euro 2024, ofwel het EK Voetbal 2024 in Duitsland. Het partnerschap betreft zowel de reeks kwalificatiewedstrijden als het eindtoernooi.

Lidl plaatst zich daarmee tussen de andere partners voor Euro 2024 zoals Adidas, Alipay+, Atos, Vivo en Engelbert Strauss.

De supermarktketen noemt het partnerschap een logische keuze. Lidl is in 30 Europese landen actief en telt in totaal meer dan 12 duizend winkels.

Fascinatie en fanzones

‘We zijn verheugd om deel uit te maken van een evenement dat zowel onze klanten als onze medewerkers in de verschillende landen weet te fascineren’, zegt Erik van den Hoogen, directeur inkoop en marketing Lidl Nederland.

Hij noemt het ‘bijzonder’ dat het slottoernooi wordt gehouden in Duitsland, het land waar Lidl ooit is gestart. ‘We willen we eraan bijdragen dat Uefa Euro 2024 een belevenis is voor iedereen, bijvoorbeeld in onze Lidl Fan Zones.’

Groenten en fruit

Lidl zal zijn partnerschap aangrijpen om het belang van vers fruit en verse groenten voor een actieve en gezonde leefstijl te benadrukken, net zoals de voordelen van sport en beweging.

De nieuwe Uefa-partner ontwikkelt haar producten volgens Van den Hoogen op basis van het Planetary Health Diet en helpt zo ‘klanten bewust te kiezen voor gezonde en duurzame voeding’.

De European Qualifiers worden gespeeld tussen maart 2023 en maart 2024. Het eindtoernooi, waaraan 24 landen meedoen, heeft plaats van 14 juni tot 14 juli 2024 in Duitsland.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie